tävla ridskolehäst.

Sv: tävla ridskolehäst.

På min ridskola kostar det 500 kr +start,anmälnings o transportavgift/start/tävling.Ingen startavgift i lagklasserna så behöver man betala.Fast om man ska vara med i ett lag så får man oftast kvala in.Det är oftast samma personer som tävlar ridskolehäst/ponnyerna.Man får bara tävla på söndagarna då lektionshästarna inte går lektion.Man måste hjälpa till som funktionär på minst en tävling.Man måste ha mycket självförtroende för att få ridskolechefen att gå med på det.

Hur mycket kostar det att låna häst för att åka ut och tävla?
Vi betalar hästhyra genom ideellt arbete, ex. hölastning, ha hand om klubbtävlingar, sitta i ungdomssektionen mm. Om man gör alla grejer som är sagda betalar man ingen hyra, annars kan man "välja bort" saker om man inte vill men får då betala för det.

Får vem som helst låna häst och åka iväg?
De som får åka iväg är nu ett 7-8 tal personer som hjälper till mycket för klubben, tar mycket ansvar osv. Man ska även deltagit på klubbtävlingar ett antal år för att visa att man är intresserad.

Vilka övriga regler har ni för att få låna häst?
Vet inte om det är några speciella, mer än att man själv måste varit med som hästskötare på tävlingar så att man vet hur det går till. Sen är det väl som alltid att man är ansvarsfull så att klubben (ridskolechefen) kan lita på en när man få låna ridskolans hästar och åka iväg.

Glömde skriva att vi får betala anmälningsavgift, licens och transporthyra själva.

Var ett par år sedan jag tävlade på ridskolehäst, men då var det de som red i de speciella träningsgrupperna som fick åka och tävla. Klubben betalade allt som hästen behövde, vaccinering, mätningar, licens etc.

Vi betalade själva tävlingen och tränsport. När det blev många som ville låna häst och åka och tävla så fick man betala 100kr/dag om man red på lokal nivå. Tävlade vi högre eller blev placerade så såg klubben det som så pass bra reklam att vi fick låna hästarna gratis.

Jag red division ett i hoppning på en ridskoleponny, och vi var med och kvalade till elitserien. :)

okej, jag tänkte bara höra, för på vår ridskola får vi inte åka ut och tävla, fast vissa ponnyer är grymt duktiga och borde få chansen.
och jag hörde mig lite om, och då var det helt klart så att man skulle betala för det, men jag vet nt riktigt hur mkt.

Physen då eller? :D

hur mycket kostar det att låna häst för att åka ut och tävla,?:200 varje tävling

får vem som helst låna häst och åka iväg?nä man måste vara medlem och gå i hoppgruppen.

vilka övriga regler har ni för att få låna häst?hmmm.vet inte.

jag är inte jätte insatt
men de kostar 250 kr i hästhyra per tävling, sen betalar man givetvis startavgiften själv.
och man måste rida i rena hopp eller dressyrgrupper.

Sen delar alla som åker ut å tävlar på vaccinations konstnader och sådär--- så de är rellativt dyrt

Betalar ni vaccinationer själva? Hästarna bör väl vara vaccinerade även om de inte tävlar? :confused:

Jag tävlar inte ridskole häst själv, men min polare som brukar åka med mej på tävlingar rider en ridskole häst.

Jag är ganska säker på att hon inte betalar någonting till ridskolan för lånet av hästen, hon betalar självklart start- och anmälninga avgifter själv, men allt övrig som licens, vaccination mm står ridskolan för. Och eftersom hon åker med mej i min transport så delar vi bara på bensinkostnaden.

Jag vet ett par till som tävlar ridskole häst i samma klubb och alla dessa går i samma hopp-grupp, vet inte om det är obligatoriskt dock, men jag skulle tro det. Så det är väl den kostnaden dom får betala, 170:- / vecka för hoppträningen.

Måste avsluta med att skryta lite, :p den tjejen som brukar åka med mej placerar sej ALLTID på varenda tävling vi är ute på, (lok/reg 100-120cm) brukar slå mej & min privat häst :angel: Ett väldigt duktigt ekipage och framförallt en fantastisk liten häst!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 019
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar