Tävla ponny -vilken ålder?

M

mando

Hur gammal tycker ni att en ponny borde vara som max för att tävla lättare klasser dressyr och hoppning? :)

Sv: Tävla ponny -vilken ålder?

Det beror ju helt på hur den är i kondition o allting. Jag tävlade en 26 årig ponny på lokal nivå utan några som helst problem ;)

Det är ju högst individuellt, många ponnyer är ju pigga och fräscha långt upp i åldrarna, medan andra måste lägga av långt före 20. :)

Haha, då var vi 2 som gjort det ;) Blev ett par regionala klasser.Men bara LD-LC.
Ponnyn jag red pensionerades i slutet på förra året.Nu går han som glad 27 årig pensionär.
Det är formen på hästen som avgör, inte åldern.Så länge de tycker att det är kul så tycker jag att man ska hålla på :D
Tage som jag red, var aldrig någonsin så pigg o glad som på tävling.O på det året vi tävlade så hann vi få ett par placeringar :)

En ponny jag känner (eller kände, han e död nu) Tävlade sin sista tävling när han va 32. Dock bara dressyr men det gick bra iaf och han tyckte det va kul:)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 778
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna