Tävla ponny på hackamore el sidepull

S

Saeta

Vet ni om man får lov att tävla ponny på Hackamoore (eller ev sidepull). Jag har en ponny som funkar så himla bra på det och skulle vilja tävla henne i både dressyr och hoppning på hackamoret ist för på tränsbett. Får man det?

Ja! Jag vet inte säkert hur det är i hoppning men i dressyr är det INTE tillåtet att tävla på hackamore eller sidepull.

Kolla i TR vad gäller hoppningen. Där står det klart och tydligt vad man får och inte får ha.

Du får tävla hoppning på hackamore, men skänklarna får max vara 20 cm långa :)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 090
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 747
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama