TÄvla Ponny NÄr Man Är Vuxen??

Bison

Trådstartare
Min New Forest är mätt till 148cm, han är född 95 och när vi senast mätte så var han 153cm, han är stor och maffig, själv är jag överårig men vill ändå tävla, jag vet att jag kan tävla honom i storhästklasser.
Men jag funderade på att vara med i NF mästerskapen, på hemsidan står det att ryttare över 18 år rider avdelning B enligt TR, men gäller inte det bara ungponny :confused: min häst är ju 10 år....

Sv: TÄvla Ponny NÄr Man Är Vuxen??

NF-föreningen kanske har ett eget TR?

Det är bara för att det ska bli "rättvist" precis som på ponnytävlingar i allmänhet så får du ju inte rida i en vanliga klassen om du är över 18 där kan du få rida utom tävlan istället i mån av plats. För Newforest är en ponnyras och tävlas i allmänhet mest av barn under 18.
Här så skriver dem att du får lov att tävla men inte i den "riktiga klassen" du får rida en clearround istället (dvs avdB), i och med att de skriver ut det redan i proppen så kan ingen klaga på att de inte får rida avdA.

Avd B behöver inte nödvändigtvis betyda at det är en ungponny klass även om det ofta är så på tävlingar. Avd B kan vara en precis likadan kalss som A (tex i dressyr med förmånga anmälningar så att de måste byta dommare) det kan var överåriga ryttare i en juniorklas på storhäst, eller som det tydligen är på de tävlingar du vill rida överåriga ryttare på ponny i en rastävling. Man kan alltså dela upp klssen i avdelningar av (nästan) vilken anledning som helst om man vill ha separata resultatlistor.

Blev lite förvirrad först, han är ju som sagt ponny på pappret men jag har ju bara tänkt tävla lite lättare klasser o då självklart i storhästklasser. Men jag tänkte att det kunde vara kul att vara med på NF SM, det var betydligt enklare med connemararornas SM....

har connemarorna SM??? de visste ja inte.. måste ja kolla upp utifall ja kan starta min lilla pärla=D

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en b-ponny som jag ridit in och håller på att utbilda. Hoppar just nu banor på 80 cm hemma och har varit ute på några pay...
2
Svar
31
· Visningar
6 511
Senast: Ramona
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Tävling Jag har lusläst alla trådar om vuxna ryttare på ponnyer nu, men jag hittar inte svaret jag söker. Jag hoppas någon kan hjälpa mig såhär...
Svar
4
· Visningar
4 326
Senast: Springsteen
·
Ridning Jag är lite fundersam över det här med att tävla i dressyr med ponny. Jag är 18 år, och ägare till en islandshäst, under 148 cm så...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka