tävla med tungfelssticka?

Ek3n

Trådstartare
jag har en D-ponny som jag tävlat hoppning på lokal nivå med. eftersom hon gärna lägger tungan över bettet så ska jag skaffa en tungfelssticka. får man tävla med en sådan?

Sv: tävla med tungfelssticka?

okej, tack för svaret!
en annan fråga angående det här med tungfelssticka.. jag tittade på internet, och där fanns det två varianter av tungfelsstickor. ett var av gummi som man satte på bettet, det andra var ju den här stickan, som man har tillsammans med bettet och fäster den med en extra rem i tränset? eller kan man bara byta nosgrimma? jag har en pullarnosgrimma nu, räcker det om jag byter till en remontgrimma?

ni som har erfarenhet av det här, hjälp mig!

Börja med att byta nosgrimma till en remont och se om det funkar. Annars så kan man prova vilken som av de andra. Blir lätt lite klumpigt med gummit, men man får prova sig fram vilket som passar hästen bäst.

okej, tack för svaret :)

vill ha mer svar! *puttputt*

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 961
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Fiorano
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 609
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka