Tävla lokalt?

M

Mrshorse

Hejsan:) Jag undrar vad man menar med att tävla lokalt , ? Själv så .. Ja dom gångerna jag tävlar så är det ju klubb/Ridskoletävlingar :) Jag har ridit i 5 år.
Är det någon "åldersgräns" eller ? Visst måste man ha tagit grönt kort? :confused: Aja, Hoppas ni kan hjälpa mig att fatta , hehe :)

Kramän!

Sv: Tävla lokalt?

Du tävlar mot de från andra klubbar i närheten. Nej, ridskolan väljer ut vilka som får tävla. Grönt kort och ryttarlicens är krav. :)

Sv: Tävla lokalt?

Det var väl ett lite konstigt svar ? ;)

Ridskolan har ingenting med att göra vilka som får tävla. Däremot så bestämmer ju givetvis ridskolan om man vill låna deras häst/ponny.

Lokala tävlingar innehåller lätta klasser (tex hoppning är tom 1,10)
Som ryttare måste man ha Grönt kort och Licens (det finns en licens för endast lokala tävlingar som är billigare)
Hästen behöver inget annat är vaccinationsintyg har man en ponny måste den ha mätintyg också.
Man får dessutom tävla lokala klasser varsomhelst i landet även i Lappland om jag bor i Skåne (men det blir ju onödigt långt att åka ;))
Det kallas väl lokal för att det mest blir dom som bor i närheten som kommer men det är inget krav.
Det finns ingen åldersgräns för att tävla men det finns ju åldersgränser för de olika kategorierna på ponny.

Hoppas att du fattade mitt svammel, för en som tävlar mycket så är det så självklart vad som gäller så man kan låta konstig när man ska förklara för en som är ny :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: zarmino
·
Hej jag är en tjej på 13 år som inte har grönt kort och jag undrar om jag kan tävla lokalt på min mammas gröna kort eller om jag måste...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: caradan
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka