Tävla islandshäst

Linduzz

Trådstartare
Hej det här med licenser regler mm
Om man ska tävla i tex Trail vad behöver man för licenser? Om det bara är en prova-på tävling. Nån som vet vad tvågång är?
Tacksam för svar

Sv: Tävla islandshäst

Vid trail och tvågång behöver du nog inga licenser då dessa grnar inte tillhör FIPO och inte arrangeras på officiella tävlingar.
Trail finns i ungdomsreglementet, men det hålls väldigt få tävlingar per år med ungdomsreglementets grenar (tyvärr).

I övrigt kan du läsa om licenser på www.icelandichorse.se under sport-->tävlingsreglemente-->Svenskt tillägg till FIPO

/Malin

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka