Tävla/inte tävla?

M

MicroMonster

Vår klubb ska på kul vara med i dressyrallsvenskan div 2 och jag har blivit tillfrågad att vara reserv i andra omgången eftersom hon som egentligen ska rida inte kan den dagen och nu känner jag mig så himla kluven.
Jag har aldrig tävlat hästen i fråga, och aldrig tävlat ute, bara KM tidigare.
Själva rörelserna ska inte innebära något problem för oss förutom kanske den förvända galoppen men dem minuspoängen får vi väl ta då.
Jag vet inte hur hästen reagerar på att vara ensam inne på en bana han aldrig tidigare sett, är lite halvknäpp, risken finns att han fryser fast och vägrar röra sig.
Jag kan inte riktigt rida honom i en konstant stadig form (jag är ingen nybörjare men ingen superdressyrryttare heller).
Nu lutar jag åt att säga nej, men samtidigt vore det så roligt att pröva på. Vad skulle ni ha gjort? Att komma sist är inga problem, det kan jag ta, men jag vill helst inte att jag och hästen ska göra en massa dumma pinsamheter.
Förvirrad...

Sv: Tävla/inte tävla?

Tja, gjort bort oss på banan har vi ju alla gjort. Du kan säkert få massa historier här på Buke.

Kan berätta om min första tävling med nuvarande häst där det fanns ett hästätande blått domartorn. Hästen och jag vinglade in på medellinjen som druckna sjömän. Hela hästen utsöndrade en stor ovilja att gå fram mot det hemska monstret. Volterna såg ut som ovala ägg eftersom hon inte vill gå nära domartornet men gärna bort från den. Diagonalökningarna red vi i någon sorts konstig skänkelvikning.

Så ut och tävla med dig du! Det är ju bara bra att ni får erfarenhet och du verkar ju ha rätt inställning.

Lycka till

Mvh//LG

Hehe, det är klart att du ska vara med! :)

Jag blev tillfrågad samma sak förra året, fast då i div 1. En i laget kunde inte vara med och rida och jag fick ta hennes häst som jag aldrig har ridit förut. Jag skulle själv vara med i div 2 med min egen så jag kunde ju inte ta henne.