Tävla igen efter långt uppehåll, vad gäller?

grey

Trådstartare
Har pga skada och små barn inte tävlat på 10år men är nu efter pepp från tränare lite sugen på att kanske börja lite igen. Hur fungerar det med tex gröna kortet när man inte har haft licens sedan-01, gäller det fortfarande eller är jag tvungen att ta nytt? Fälttävlanskortet, är det fortf giltigt efter alla år? Försökte läsa dom nya reglerna men blir inte klok just på detta.....

Om jag måste ta om dom, måste jag då gå kursen för grönt kort igen eller kan jag bara göra provet(har bebis som ammar så det är inte så lätt att vara borta längre stunder)? Fälttävlanskortet är ju inga problem att ta om, det går ju göra när man ändå är och tränar men måste ju veta vad som gäller...

Någon som vet???

Sv: Tävla igen efter långt uppehåll, vad gäller?

fälttävlans kortet har jag ingen aning om vad som gäller, men grönt kort behöver du inte ta om.

Sv: Tävla igen efter långt uppehåll, vad gäller?

Inte fälttävlanskortet heller... Numer är det utbytt mot tränarens signatur i ryttarboken.

Man måste ha en ryttar och hästbok i fälttävlan numer där man fyller i sina kval osv. Finns att skriva ut på förbundets sida.

Liknande trådar

Äldre Jag funderar på hur ofta de behövs ta och om de har någon form av hur lång tid det går mellan innan ny tas. Jag vet inte om det är okej...
2
Svar
27
· Visningar
2 260
Senast: MiniLi
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Tävling Jag har haft ett tävlingsuppehåll på lite drygt sex år, egentligen ända sen jag slutade rida ponny. Min sista säsong var 2007, och jag...
Svar
1
· Visningar
1 934
Senast: cewe
·
Körning Jag har blivit så sjukt sugen på att prova på tävling ;) Här på ön har vi inga körtävlingar men det går ju bra att ta färjan över...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka