Tävla i Tyskland på "vanliga tävlingar"

N

Nyrelski

Jag funderar att åka till någon i Tyskland och göra min praktik i sju veckor på våren nästa år.
Men hur funkar det om jag vill ta med min häst och kanske tävla där då? På vanliga nationella tävlingar då alltså. Måste man lösa någon tysk licens eller kan man rida som svensk? Lösa ny licens känns som det borde vara dyrt och kanske inte så lönt för sju veckor...

Det var ju flera svenskar nere nu i våras och red en vanlig tävling så det borde ju gå, hoppas :D

Sv: Tävla i Tyskland på "vanliga tävlingar"

Eegntligen gäller det att skaffa en gästlicens eller bli medlem därnere och lösa licens.
Men inom ft är det inte ovanligt att man slipper lösa gästlicens. Så har det varit när Hanna ridit deras nationella.
När tyskarna kommer till Gärds så slipper de betala gästlicens så ha det som argument :idea:

Ok, vet du ungefär vad det kostar med gästlicens om jag nu måste ha det ändå?
Vem ska man prata med, svenska förbundet eller tyska?

Ok, vet du ungefär vad det kostar med gästlicens om jag nu måste ha det ändå?
Vem ska man prata med, svenska förbundet eller tyska?

Prata med resp tävlingsplats. I värsta fall får du väl lösa gästlicensen därnere. :D
Då kan du ju ringa svenska förbunder isåfall.

Lösa licenser för dig och hästen blir dyrt (i Tyskland betalar man en stor summa första året och sen "uppdaterar" man licensen varje år för ca 20 euro). Men frågan är om du får rida så många tävlingar på gästlicens. Prata med Svenska och Tyska förbundet och kolla...

Ok, det var det jag hade för mig att det var dyrt med licens i Tyskland :crazy:
Jag får kolla upp det med gästlicens, jag kommer ju kanske bara rida ett par-tre tävlingar i så fall. Om det nu finns några, det är rätt tidigt på våren jag har praktik, mars april någon gång tror jag det var...

April drar fälttävlansäsongen igång.. mars kan du mest rida hopptävlingar... första fälttävlan är sista helgen i mars tror jag (fast det är ju fortfarande tidigare än i Sverige :p)

Ja, det var det jag tyckte var så bra med att åka ner till Tyskland. Då kan man passa på och tävla lite samtidigt också :D
Till mitten av april stannar jag i så fall så någon fälttävlan borde jag hinna med hoppas jag.

Ska bara hitta ett bra ställe att vara på som låter mig ta med egen häst och åka och tävla också...

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 636
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 543
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka