tävla i shortchaps?

Sv: tävla i shortchaps?

Vad jag vet så får man tävla med shortchaps, men skorna får inte vara skor du knyter om jag inte är ute och cyklar. Men du får absolut inte tävla i bara skor om du har vanliga ridbyxor, då måste chapsen på, men med jodpushbyxor kan man ha bara skor så länge de inte har snörning. (eller har jag fel ni andra??)

Du får absolut tävla i shortchaps.

De tävlingar jag har varit på har varit väldigt blandat med skoanvändning, de finns de som tävlar i ridstövlar, bara skor med "vanliga" ridbyxor, shortchaps och de som rider med jodphurbyxor och skor, även vissa skor med snörning. Jag har inte heller sett någon som reagerat på det, jag tycker personligen det är fult att bara ha skor utan schortchaps till vanliga ridbyxor men inget jag stör mig på om någon annan har det.

Använd dina shortchaps du! :)

Tror inte du får rida med skor och vanliga ridbyxor utan chaps, en säkerhetsfråga, så är domarna på det humöret kan du nog bli diskad.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 578
Senast: Roheryn
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
350
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
772
Senast: Edla
·
Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 387
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka