Tävla i sadel med ribbat säte?

Sv: Tävla i sadel med ribbat säte?

Det står bara att sadeln ska vara av engelsk typ, så det går bra så länge det är en "vanlig" sadel.

jag har tävlat i islandssadel, dock inte med ribbat säte, men det är ju eg. ingen skillnad så det tror jag nog attman får!

Fruktansvärt gammal tråd, men ändå...

Jag fick höra en gång av någon (minns ej när, var, hur - bara att jag hört det och det kan givetvis vara fel!!!) att man ej får tävla med ribbade säten pga. det anses som dämpande sitsinlägg (samma anledning som man ej får använda gelsits).

Men det kan ju vara rent påhitt från den personens sida. Det står ju inget om ribbade säten ens i dressyr-TR så...

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Amanda_F
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar