Tävla i regn

Shaggy

Trådstartare
Jag har precis upptäckt att de lovar regn på lördag då det är dags för Fornabodaritten. Nu funderar jag ju på hur man gör för att inte frysa ihjäl och hur gör man för att inte stackars hinknissen ska frysa liksom hästen (är nog enklast hon har ju päls).
I TR står det ju att man ska rida i ridbyxor men hur är det egentligen i regn får man rida i regnbyxor alt. regn shaps? Hur håller man hinknissen varm hon rör ju inte på sig på samma sätt som jag gör?

Sv: Tävla i regn

Sitter också och planerar... de säger ju att Fornboda brukar vara solig, så jag räknar envist med det! :p

Men... utifall att... Klart du ska ha ridbyxor(eller står det det - står det inte bara tjöja med krage? jaja) men du kan ju ha regnbyxor över! Å jag tror då inte att domaren kommer kontrollera att det verkligen är ridbyxor som bärs under... :o ;)!

Jag kommer ha ridbyxor, ridstövlar(då kan inte regnet smyga ned i skorna) regnbyxor över, lång regnkappa alt. oljerock. Regnländtäcke till hästen...

Groomen får ha regnställ/regnrock å fin sydväst-regnmössa! :D

Tror jag tar två regnkappor så jag kan byta i vilan om det regnat ned i kragen eller något sådant.....
Vi packar för regn så blir det nog sol :D:D!!!

Hästen håller sig varm genom att röra på sig, likaså du som rider..
..hinknissen har ju en varm bil att krypa in i ju!

Å kanske lite varm choklad/Kaffe/The?

Jag har precis upptäckt att de lovar regn på lördag då det är dags för Fornabodaritten. Nu funderar jag ju på hur man gör för att inte frysa ihjäl och hur gör man för att inte stackars hinknissen ska frysa liksom hästen (är nog enklast hon har ju päls).
I TR står det ju att man ska rida i ridbyxor men hur är det egentligen i regn får man rida i regnbyxor alt. regn shaps? Hur håller man hinknissen varm hon rör ju inte på sig på samma sätt som jag gör?

Jag jagar partytält för glatta livet!;) För att hinknissarna inte ska behöva stå i eventuellt spöregn :eek: eller gassande sol som det var förrra året.:cool:
Sen är det väl bara att försöka att hålla sig så torr som möjligt för hinknissar och naturligtvis ryttaren också med regnkläder och ombyte. Man får ha regnkläder på sig.
/Camilla

Hästen håller sig varm genom att röra på sig, likaså du som rider..
..hinknissen har ju en varm bil att krypa in i ju!

Å kanske lite varm choklad/Kaffe/The?

Glöm bara inte värmande och vattentät täcke till hästen att ha i vetrinärgrind och efter målgång. Jag har sett hästar som man inte fått ner pulsen på pga. att de har stått och frusit pga. regn.
Vi har alltid med det även i fall det verkar bli fint och varmt, då får det ligga kvar i transporten.
/Camilla

Tack för tipset! Tänkte ta täcke med så hon inte blir genomblöt, men att det påverkar pulen hade jag lixom inte tänkt på..... :o

hmm..om jag var hinknisse under en distanstävling, och det regnade, skulle jag ta bilen till viloplatsen (på den tävling jag varit på, red en bekant PP. då skulle vi stå på mitten av sträckan..), och sitta i den tills ryttaren kommer ^^ .. sen finns ju regnjackor o.s.v. :)

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
934
Senast: Sonic76
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 140
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 673
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023