Tävla i hopp - registrerad i STC?

A

annmik

Vet inte om denna tråden ligger rätt...
Jag har en ganska enkel fråga, som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med:
Kan man tävla (lokalt och regionalt) med en häst registrerad i STC?
(Det handlar alltså om en f d travhäst - kallblod)
Jag vet att jag har hört något angående registreringen - möjligen så är det bara som så att man aldrig kan, om man registerar en häst som tidigare varit registrerad i STC i annan förening, 'återregistrera' hästen i STC?

Tacksam för svar!

MVH annmik

Sv: Tävla i hopp - registrerad i STC?

jag tror inte det spelar någon roll var hästen är registrerad.
Jag har fullblod som är reg i svensk galopp och jag tävlar både lok och regional hoppning.
När du tävlar lok så visar du ju upp gröntkort,licens och vaccintyg.
Regionalt så måste man dessutom ha hästlicens och den får man av ridsportförbundet. (på den står regnr.)
det är väll så att hästar måste vara reg i förening enligt ras..(är inte helt säker)

Du kan ha den reggad var som helst, det har inget med tävling att göra. Liscens måste du däremot ha om du ska tävla mer än lokal.

Tackar så mycket för svaren!

/annmik

Det spelar ingen roll var hästen är registrerad, huvudsaken är att den är det.

Liknande trådar

Tävling Jag har en sexårig new forest som jag tävlar dressyr med mot stora hästar (jag är 26). Hästen ifråga ligger precis på gränsen mellan c-...
Svar
8
· Visningar
3 577
Senast: Miljon
·
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Masse
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar