Tävla i Danmark

Emsan

Trådstartare
Om man åker över till Danmark och tävlar en vanlig regional eller nationell tävling, rapporters då resultatet till svenska ridsport förbundet?

Får man poäng som man får i Sverige?

Sv: Tävla i Danmark

Vet faktiskt inte hur det funkar, men vid internationella tävlingar får man ju poäng om man placerar sig!

Hur det är med resultatrapportering har jag ingen aning om.

Man ska dock få poäng enl TR.

"Placering i tävlingar utomlands värderas som i uppställningen nedan (räknat i % av [svenska] poängtabellen) i dressyr, hoppning, körning och distansritt. I hoppning räknas tabellen för reg/nat tävlingar, ej elit.

Nationell tävling utomlands i:
Tyskland, Holland, Frankrike, Belgien och Schweiz.............150%
Nationell tävling utomlands övriga länder.........................100%"

TR I, mom 144

Så det gäller regionala också?

Vet att man får poäng på Nationella & Internationella tävlingar utomlands, men man borde ju också få på regionala.

Ingen aning. Det står ju nationella i TR, oklart om det betyder nationell (dvs inte internationell) eller just nationell (likvärdigt med svensk nationell tävling) tycker jag.
Har alla länder samma system med status på tävlingar ens?

Ja det är det jag också undrar, men jag vet att på regionala tävlingar i Danmark får ekipagen poäng om de blir placerade. Men jag undrar om danskarna skickar in resultaten till svenska ridsportförbundet om det är någon svensk som har tävlat där.

Jag har bara 10 minuter till bron och ska åka över och tävla där, dock har jag ena hästen till salu så det hade varit bra om resultatet kunde regas.

*raderat då jag kom på mig själv - hahah*

Jag är inte helt 100 på detta, men jag tror att det är så att tävlingar som man genomför utanför sverige måste man själv rapportera till sv ridsportförbundet. Tror att det går att läsa på förbundets hemsida något om internationella tävlingar / tävlingar utomlands.

Om man åker över till Danmark och tävlar en vanlig regional eller nationell tävling, rapporters då resultatet till svenska ridsport förbundet?

Får man poäng som man får i Sverige?

jag vet inte :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
646
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 163
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I år slog Jönköping Horse Show, som arrangerades 1-6 november 2022 på Elmia, besökarrekord med 22 753 besök jämfört med 16 923 för 2019...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka