Tävla? Hur då?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog cirka 2½ år sedan jag tävlade sist. Det var då jag hade fått abonnemang på skäckponnyn på ridskolan som inte kunde galoppera. Eller jo, han kunde ju men ville inte.

Idag satt jag och letade efter en bild i datorn, som jag inte hittade, men i stället hittade jag en video på när jag red ett dressyrprogram för lite mer än 3 år sedan. Det var en LC2 2008 och det blev 61,2%. Hästen var snäll och tuffade på och gjorde vad som förväntades.

Men sedan gick det ju bara utför med tävlandet och när jag slutade på den ridskolan var det helt slut med det. Jag skulle ju vilja komma igång med det igen, men hur gör jag? Senioren kan jag ju inte sitta på så pass i traven att jag kan förvänta mig att klara av en LC med honom. Det känns så jäkla långt bort. Någon annan häst har jag ju inte tillgänglig och dessutom har jag inte riktigt tid med någon annan häst heller. Och jag är ganska långt bort från start även vad gäller hoppningen. Senioren har jag aldrig hopptränat med och jag kan inte heller se hur jag ska kunna göra det då de träningar jag känner till går på tider som inte funkar.

Äsch liksom. Jag vet inte hur jag ska få till det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
954
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 562
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 793
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar