Tävla hoppning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare SilverLake
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 745
S

SilverLake

Hej undrar vad det är för skillnad på A,B ochC tränare?
Undrar även hur man kvalar till Msv klasser och hur man räknar poäng. Väldigt tacksam för svar!!

Sv: Tävla hoppning

EN A-tränare är den tränare som är "bäst", elle rhar bäst utbildning. Sedan går det neråt till B och C-tränare.

Att kvala till MsvB gör du genom att ta 10 poäng i LA-klasser.
På regional tävling får du 9 poäng för seger, 7 poäng för andra plats, 6 för tredje, 5 för fjärdeplats, 4 för femteplats och 3 för sjätteplats eller lägre placering.
Du kan även rida 5 felfria fas 1 i LA, så är du kvalad till MsvB.

Att kvala till MsvA gör du genom att ta 20 poäng i MsvB-klasser. Poängen på dessa kan jag inte i huvudet.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
903
Senast: fio
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 438
Senast: Mirtai
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka