Tävla för flera olika klubbar?

Ottilia

Trådstartare
Tävla för flera olika klubbar? Kan man göra det?
Jag har alltid tidigare tävlat för min gamla hemma klubb men ska nu efter flera års tävlings-uppehåll våga mig ut på banorna på två medryttarhästar. Och då är det en tjej i stallet som är med i en trevlig klubb som har en rätt bra verksamhet för tävlande ryttare så jag skulle vilja gå med i den. Samtidigt som jag vill ha kvar möjligheter att vara med på klubbtävlingarna på hemmaklubben. Finns det generella regler för vad som gäller eller är det klubbarna som bestämmer om deras medlemmar får tävla för flera olika klubbar?

Sv: Tävla för flera olika klubbar?

Jag du får tävla för olika klubbar om du tävlar olika grenar för de olika klubbarna. Och du måste lösa en licens för varje klubb.
Läs mer i TR1 mom 130.

Du kan bara lösa licens i en klubb om du vill tävla lokalt eller högre. Ska man rida klubbhoppningar behöver man vara medlem i föreningen där klubbtävlingen arrangeras.

Så du kan vara medlem i många föreningar och då rida på deras klubbtävlingar men bara lösa licens i en klubb som du representerar lokalt och upp.

Förut kunde man lösa licens i två klubbar en för ponny och en för stor häst om red både och. Vet dock inte om det är så längre.

Hoppas du blev klokare :D

Jag du får tävla för olika klubbar om du tävlar olika grenar för de olika klubbarna. Och du måste lösa en licens för varje klubb.
Läs mer i TR1 mom 130.

Aha, man lär sig något nytt varje dag! Så man kan rida för en förening i hoppning och en annan i dressyr ??

Då är det ju inge krångligt när man blir tillfrågad om att delta i lag i dressyr men inte vill byta klubb i hoppning.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 012
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 470
Senast: IngelaH
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 410
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar