tävla elr inte?

N

Norrgard

Nu undrar jag om jag vågar tävla igen..? Senaste tävlingen jag var på med min häst var 2 klubbtävlingar. Först i 80cm hann jag hoppa 3 hinder så snubblade min häst ner på knä framför en kombination så vi blev diskad efter som jag föll av, jag trodde att vi aa tog för snev sväng så hon snubblade i sanden men sammasak hände i 90cm han bara hoppa 2 hinder där så for hon ner på knä igen å jag avbröt. Sen dess har ja inte tävlat henne å knappt vågat hoppa. Veterinären har kollat på henne men hitta inget fel. Så ska ja fortsätta träna henne nu igen i saktamak å se hur de går ellr vad ska jag göra?

Sv: tävla elr inte?

prova att hoppa igen om h'n går ner på knäna igen så fråga din tränare vad h'n tycker.:idea:

Hej! Jag tycker du ska be din tränare om råd och den kan vara med när du hoppar din häst. Låga hinder till att börja med, det gäller att du och hästen ska känna er säkra. :)

håller med helt och hållet, kan ju oxå varit så att hästen var lite spänd och okoncentrerad, min ena pålle snubblar lätt när hon har tankarna på annat :crazy:

Jag skulle gjort en nogrannare koll för om en häst bara börjar snubbla så är det antagligen något fel..

Hon har alltid snubblat lite då å då på ridplan..men så konstit på en tävling å 2 gånger efter varann...jag å min tränare har jobbat på de nu först me bara bommar sen me låga studshinder...å ingen kan se att de finns någå fel. Men ja hoppas att de inte är oldern..har ju tävlat me henne ganska länge å så men hon har aldrig haft någå fel förr

Hur var underlaget där ni var o tävlade?

Be din tränare om hjälp och blir det inte bättre så får du nog kolla upp hästen en gång till

hon är 16år gammal..hon e ju ett varmblod men aldrig gått trav bara blivit tränad..och hon har typ astma. Underlaget på banan så va jätte mjukt allt för mycket sand.

Då kan det ju ha haft med underlaget att göra också...

Bara en fråga OT.
Varför har man kombination i en klubbhoppning på 80 och 90 cm?

Ok, såg inte att du var från Finland :o :p
Här i sverige är det ju lite andra regler

okej som jag har förstått det så e inte klubbtävlingarna lika här som i sverige heller;)

Hmm okej:) Både hästar å ponnyer får såklart tävla i samma klass och hästarna behöver inte va vaccinerade (iallafall inte på dom flesta , mäst bara på regional och uppåt) Valfri klädsel. Sporra och 75cm hoppspö tillåtna. Alla sorts hinder med som kombinationer murar 3 kombinationer oxer trippelbarr slofjädern m.m höjden upp ti ca 100cm.. jaa'aa int vet ja riktit nå annat vad jag skulle kunna berätta;):banana:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka