Tävla dressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tjalfe

Till våren tänkte jag börja tävla vilket jag aldrig gjort förut.
Jag vill ha en massa dressyrtävlings-regler!
När får man tävla vad?
Vilken utrustning måste man ha/får man inte ha.
bett?
sporrar?
kläder?
andra regler?

Berätta allt ni vet:p

Sv: Tävla dressyr

För att få lov att tävla måste man ha Grönt Kort. Där lär man sig också om övriga regler, köp TR- tävlingsreglementen där står Allt man måste veta

Lycka till

Måste man ha grönt kort även för att få tävla klubbtävling eller lokalt?
Och vart får man tag på det där tävlingsreglementet?

Måste man ha grönt kort även för att få tävla klubbtävling eller lokalt?
Och vart får man tag på det där tävlingsreglementet?

På lokal tävling måste du ha grönt kort. En del klubbar kräver det även på vanlig klubbtävling.
TR beställer man på ridsportsförbundet, en del ridsportsaffärer kan ha dom också, tror det kommer nya tr 2007 så avvakta lite

Du behöver gemensamma bestämmelser och det Tr till den gren du vill tävla

Dom flesta ridklubbar brukar anordna grönt kort kurs nån gång om året, är du 13 år eller äldre så ska du ta det själv, annars räcker det att en vuxen med kortet följer med på tävling ( och tar ansvar för dig)

Senast ändrad:

Du har redan fått en massa goda råd, dessutom finns det massor med trådar som handlar om det du efterfrågar. Därför låser jag denna och ber dig använda sökfunktionen...

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka