Tävla dressyr på ponny

C

CoNjAk

Får man ha ett vanligt tredelat bett med rundad mitt när man tävlar dressyr på ponny i lokal tävling?? :confused:
Och måste man ha ridstövlar ponny lokal tävling dressyr eller gårdet lika bra med ett par ridskor med shortchaps???
skulle bli jätte glad om nån kunde svara!!! :bow:

Sv: Tävla dressyr på ponny

Ja, du får rida på vanligt tredelat och du får ha skor och shortchaps men chapsen får inte ha fransar.

Jag såg en rolig grej i nya TR, vet inte hur det har varit i gamla men där kallar de ju i alla fall de tredelade betten för tvådelade.

Någon som vet varför?

malu

Ingen aning...
Antingen tryckfel.. (skrivit fel)
Eller...
Betet e delat på 2 ställen (dålig på å förklara)
Hoppas du förstår hur jag menade... :D
Ha d!

Jo, så tänkte jag också, det är ju delat på två ställen men det är ju TRE delar.. och man säger ju alltid tredelat om sånna bett. Det blir ju helt knas när TR kallar dem tvådelade. Och i så fall finns det väl inga tredelade bett... hehe

malu

står det verkligen två-delat? står det inte två-ledat? tänkte för det blir ju 2 "leder" på ett "3delat" och en "led" på ett vanligt "2delat"..
Fast jag vet inte, bara en tanke!

Hum... skulle ju faktiskt kunna ha läst fel... ska kolla när jag kommer hem.

malu

Nix, TR kallar inte de tredelade betten för tvådelade, de kallar dem för tvåledade.
Två leder=tre delar.

Ylva skrev:
Nix, TR kallar inte de tredelade betten för tvådelade, de kallar dem för tvåledade.
Två leder=tre delar.
:confused: :confused: :confused:
låter förvirrande…
:confused: :confused: :confused:

Såg det också nu. Det är jag som har läst fel. Har aldrig hört någon säga tvåledat heller iofs så inte så konstigt att man vände om lite på bokstäverna :D hehe.

malu

mycket förvirrande, men ridsportförbundet tycker väl om att vara det... :smirk:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
984
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka