O
Olly
Har en pålle med tuppspatt och undrar nu hur det igentligen är....får vi tävla dressyr eller inte?? Har läst lite gamla trådar och av dem att dömma så får man tävla, men om domaren uppfattar hästen som oren så åker den ut...stämmer?? Min pålle spattar mest i skritt men är han spänd, vilket inte är omöjligt på tävling så kan det även synas lite i trav.
Bör man skaffa ett intyg att visa domaren att det är ok att starta, fast det bör de ju veta??!!
Bör jag skaffa ett intyg av vet. där det framgår att min häst inte lider pga tuppspatten??
Bör man be att få prata mned domaren innan start för att meddela att min häst har tuppspatt??
Vi vill väligt gärna tävla lite dressyr, han e ju så fin och det vore så kul, även om poängen blir kass.
Tackar för hjälp på förhand!
Bör man skaffa ett intyg att visa domaren att det är ok att starta, fast det bör de ju veta??!!
Bör jag skaffa ett intyg av vet. där det framgår att min häst inte lider pga tuppspatten??
Bör man be att få prata mned domaren innan start för att meddela att min häst har tuppspatt??
Vi vill väligt gärna tävla lite dressyr, han e ju så fin och det vore så kul, även om poängen blir kass.
Tackar för hjälp på förhand!