Tävla dressyr med hoppsadel!?

A

Appervalley

Nu släpps bomben^^

Kan man tävla dressyr i en hoppsadel?
Har ni någonsin sett någon göra de?

Alexandra
ps. märks de att jag i grunden är hoppryttare) :angel:

Sv: Tävla dressyr med hoppsadel!?

Jag har sett en tjej tävla dressyr i hoppsadel. Hon gjorde en jättefin uppvisning och slog oss...:angel: som hade dressyrsadel och allt.

Om du vill börja tävla mer seriöst så är det ändå bättre att rida i dressyrsadel. Antar att du skulle rekommendera en hoppsadel till någon som vill börja hoppa istället för att skutta runt i dressyrsadel.:idea:

Det står ingenstans att man INTE får:angel:
Känner flera som ska tävla mot mig m hoppsadel.
Fast jag tycker nog att det är liiiite lättare med en dressyrsadel.:angel:

Jag har tävlat nationellt i hoppsadel, så det funkar ;) Det gick dock inte så bra men det var bara för at ponnyn vara galen o vi var små.
Men det funkar aldeles utmärkt med en hoppsadel om du nu inte har tänkt satsa fullt ut på dressyren, då kan det ju vara en liten fördel med en ordentlig sadel. Men kan kan man!

klart man får, och ja jag har sett det ett antal gånger. så bara åk ut du:D

min kompis gör de.. klart du kan göra de också, bara rid på som vanlig... lycka till

Okej, tack för alla svar!
Det är faktisk med medryttare som ska ut och tävla dressyr.

Vi har letat sadel hela sommaren utan att hitta någon som sitter bra. Så vi tänkte strunta i det och dressyra i hoppsadeln som vi gör nu!
Men så ver de en i stallet som sa att vi troligen inte fick det, då blev jag ganska så skärrad!
Men tack igen, ni har gjort mig lugn igen :)

har lyckats bli vinna o bli placerad när jag ridit i hoppsadel:angel: även på dressyrryttar testen:D så allt går:banana:

Jag har tävlat dressyr i hoppsadel när min dressyr inte passade.

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 316
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur