Tävla dressyr i Tretorn Falsterbo?

Deimion

Trådstartare
Hoppas jag lagt tråden rätt.
Nu kommer jag säkert framställa som en idiot som ens tänker tanken att tävla dressyr i Tretorn Falsterbo. :crazy:

Problemet är det att dragkedjan gick sönder igår under träningen på mina Petrie och det är mina enda dressyrstövlar. Tyvärr äger jag bara två par och det andra paret är mina Tretorn. Det är som tur är bara småklasser, LA:1 men en rätt kinkig domare utrustningsmässigt som dömer. *suck*

Tävlingen är imorgon, fredag och om jag inte lyckas laga dem tills dess vågar jag då starta i mina Tretorn eller ska jag stryka mig? Det skulle ju se hemskt ut om jag kom med dragkedjan igentejpad med silvertejp...

Tyvärr är det ingen jag känner som har liknande mått. 39 i foten, 36 runt vaden och 52 hög. Om du har kan du väl skicka dem på posten :angel:

Hur ska jag göra? :crazy::(

Sv: Tävla dressyr i Tretorn Falsterbo?

Har ett par nya dressyrstövlar storlek 39 vidd 36 dock höjd 46 men med hög båge om du vill låna :D

Ni dressyrnissar (och ni andra) som läst detta kan vara lugna! ;) Ni tycker säkert att jag verkar fullkomligt dum i huvudet som ens tänkt tanken, men :o
Jag tejpar ihop stöveln imorgon, så domarna (och ni) slipper mörda mig ;)

Tejpa båda med svart tejp så de ser likadana ut. Kanske startar du en ny dressyrtrend. :D

Ni dressyrnissar (och ni andra) som läst detta kan vara lugna! ;) Ni tycker säkert att jag verkar fullkomligt dum i huvudet som ens tänkt tanken, men :o
Jag tejpar ihop stöveln imorgon, så domarna (och ni) slipper mörda mig ;)

Gick det bra? ;)

Jodå, det gick väl ok, inget jag gör om som ni kanske förstår ;) Imorgon åker de in på lagning.

Eftersom att jag har väldigt slimmade stövlar, figursydda dessutom med dragkedjan bak fick jag inte ihop stöveln lika tight. Det resulterade till att de glappade i hälen hela tiden. :( Verkligen jätteirritenarnde då det kändes som de skulle glida av hela tiden...

Ritten gick helt fantastiskt bra! :love: Tyvärr var domaren bara tvungen att skriva en kommentar på protokollet: "Sprack stöveln?" längst ner. :devil: Synd att det var så många delar i programmet var framför domaren, i skritt (!) så min vänstra pajjade stövel syndes... (red LA:1) Tejpade längst dragkedjan och två varv runt stöveln för att den inte skulle spricka.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka