N

Norrberge

( Det ska vara tävla på överskriften! )Jag vill nu ha hjälp eftersom jag snart ska börja tävla lite, vill att ni skriver tydligt vad grenarna här nedan betyder och om ni har ev. tips?? ;) Såkart vet jag ju redan de flest, men att ändå få lite tips och mer kunskap betyder mycket! :idea:

V1:
V3:
T1:
T2:
T3:
F1:
F3:
LT:
LV:
Dressyr:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tavla! :D

V1: Fyrgång
V3: Fyrgång (är inte säker men 3:an kan stå för ungdomar?)
T1: Tölt
T2: Tölt (även på lös tygel)
T3: Tölt (ungdom?)
F1: Femgång
F3: Femgång (ungdom?)
LT: Lätt tölt
LV: Lätt fyrgång
Dressyr: Ja, det är ju dressyr. Som kür

Okej så på dressyr, fixar man ett eget program då?

gå in på SIFs hemsida på sport där kan du ladda hem svensktillägg så finns allt om klasserna förklarat där. icelandishorse.se

*knapplån*

Freyr här på forumet har skrivit en jättebra artikel (?) om alla grenarna och om att tävla i det stora hela.
Nu minns jag inte länken, men det är säkert någon som kommer och inflikar den snart.

hejsan
ska börja tävla till sommaren hur är de med vaccinationer hur ofta måste man då vaccinera hört att man måste göra de varje år när man tävlar?stämmer de?

Du måste ha hästen vaccinerad mot influensa och stelkramp om du skall tävla. Först en grundvaccination (1 spruta och sendan en till 1-3 ,månader senare). Efter dom två sprutorna får du tävla. Ett år efter den andra sprutan får hästen den sista grundsprutan och sedan är det influensavacc. en gång om året och stelkrampsvacc vart tredje år.

/Malin

Du måste ha hästen vaccinerad mot influensa och stelkramp om du skall tävla. Först en grundvaccination (1 spruta och sendan en till 1-3 ,månader senare). Efter dom två sprutorna får du tävla. Ett år efter den andra sprutan får hästen den sista grundsprutan och sedan är det influensavacc. en gång om året och stelkrampsvacc vart tredje år.

/Malin

Mja stelkramp är inget tvång.Men man bör ha det om man är rädd om sin häst.Influensa är ett måste.

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om ni skulle kunna förklara lite mer exakt vad som innebär och menas med alla dessa grenar. Vad som är lätta klasser...
Svar
2
· Visningar
1 344
Senast: Freyr
·
Islandshäst Hilfe bitte! Jag läste svenska tillägget som finns på förbundets hemsida. Där hittade jag följande text: "17. Ovalbanegrenar: Öppna...
Svar
12
· Visningar
2 114
Senast: Freyr
·
Islandshäst Jag kan inte så mkt om det här, därför frågar jag. Under mina år (inte så många) med islandshästar har jag snappat lite här och lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 857
Senast: moli
·
Islandshäst Hej! Jag är rätt så ny med islandshästar och älskar att tävla. Kan man tävla med islandshästar i vilken tävling som helst? Finns det...
Svar
5
· Visningar
2 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka