Tävla barfota!

Sv: Tävla barfota!

Niljan skrev:
det funknar exakt lika dant, en häst som går bra barfota, går oftast bätre utan skor. Som i mitt fall.:D .

Hur fick du till det här?

Niljan skrev:
Altså dom får ju värkligen inte sämre fäste för att dom inte har skor, det är nästan så att dom får sämre med skor, eftersom själva hoven kommer aldrig ner i marken (skon "ivägen") och ja... går inte in på detaljer, tydligen finns det en "egen" tråd för det.?

Svar ja en skodd hov fäster sämre i halt väglag utan halkskydd, men å andra sidan vem är så galen att man rider ut hästen på hal väg barfota utan halkskydd?

Boj skrev:
Hur fick du till det här?

Svar ja en skodd hov fäster sämre i halt väglag utan halkskydd, men å andra sidan vem är så galen att man rider ut hästen på hal väg barfota utan halkskydd?

aa, men jag tror hon menade att en oskodd häst får sämmre fäste med bakbenen på en tävlingbana? jag vet inte, men jag menade inget med halt och så. Nae det är ju ingen som gör, vissa rider ju inte ens på lite hal väg fast dom har allt möjligt under hovarna på den, brodd, sula men mera

det funknar exakt lika dant, en häst som går bra barfota, går oftast bätre utan skor.

Det var detta jag undrade hur du fick till.:angel: ;)

Haha =P altså en häst som trivs utan skor, och ömmar inget eller så. Den hästen går oftast bättre så, är när den hade skor. Förstålit?
Altså hästar som går bra utan, går sämmre med, och tvärt om!
;)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka