Tavla av Kerstin Brännström

Smulu

Trådstartare
Hittade visst en tavla signerad KERSTIN BRÄNNSTRÖM.

Någon som vet nått?

Ja, jag har googlat!!

Det är en bild på ett landskap målat i olja på linneduk.
 
Sv: Tavla av Kerstin Brännström

Kan tyvärr inte hjälpa dig direkt, men.. jag googlade också (:p ) och jag vet inte om du också hittade det, men en konstnär med det namnet har förekommit i en utställning som hette "Kvinnor kan" på Galleri Eken (som jag tror ligger i Östersund eller däromkring).

Kanske kan du, om du inte hittar något annat, maila galleriet och fråga?
 
Sv: Tavla av Kerstin Brännström

Verkar det vara ett äldre verk eller är det modernt? Finns årtal?

Jag kan inte se något årtal, verket ser varken nytt eller gamlat ut, ramen har kilar i hörnen på baksidan duken är fäst med häftstift kring en enkel träram och framför den är det sedan en "snyggare" ram fäst med tunna spikar/nålar.

Signaturen ser nästan ut att vara skriven med bläck, men nyfikenheten är fortfarande stor :)
 
Sv: Tavla av Kerstin Brännström

Får maila och se vad de säger om denna Kerstin :-)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid tyckt att det är underbart tillfredställande att titta på när experter rengör gamla tavlor :love:Nu har jag en egen liten...
Svar
7
· Visningar
1 408
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Min mor ser dåligt. Hon har pratat ett tag om att hon skulle vilja ha någon form av tygtavlor, tavlor som hon kan känna på som kanske...
Svar
13
· Visningar
916
Senast: lizan
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 718
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp