Sv: Tatuering!
Alla tjatar att det heter ryggbedövning .Det brukar inte vara så ofta som en tatuering ställer till med problem, jag pratade med en läkare om detta då jag ska tatuera medj på ländryggen.
För det första så kan man sticka in nålen på olika ställen, det finns några kotor man räknar efter å det är ingen speciell kota som nålen ska in vid utan man kanske räknar på 3 eller så.
Sedan sa läkaren att man dessutom kan flytta huden, den rör ju sig, så även om tatueringen ligger på just det stället de vill sätta bedövningen såg nider man bara tatueringn åt sidan lite grann.
Det är en annan sak om man verkligen har hela ryggen full plottrad med tatueringar.
Det finns dessutom inte tillräckliga bevis på att färgen skadar om man sätter bedövningen på tatueringen men för säkerhets skull vill man väl inte göra det.
Jag har låtit min läkare märka ut stället ovanför ett eventuellt bedövnings ställe å för mej hade det inte varit ngn fara om jag tatuerat svanken då han inte ritade med svanken i det området man sätter nålen.
Bedövningen skulle ha satts nedanför.
Så gå till en läkare så får han/hon märka ut eller kolla på din tatuering så behöver du inte gå omkring å fundera på det.
Jag tror säkert min läkare funderade på vad jag var för konstig typ egentligen, inte ens gravid å vill veta var bedövningen ska sitta