Zodium

Trådstartare
Jag ställde ut min 4åriga foderhäst som jag nu ska köpa för ett tag sen.
Och i protokollet kan jag läsa "markerade leder, men tåtrång"
Då undrar jag, hur mycket kan man påverka och förbättra detta med skoning, eller är det försent iom att hon är 4 år?

Sv: Tåtrång

Det är försent att göra något med en så gammal häst. Det ska göras när den är betydligt yngre.

Sv: Tåtrång

Man ska inte försöka förändra benstället på en häst över 6 månaders ålder, att göra sådana försök leder enbart till felbelastningar.

Det man (läs "hovslagaren") ska göra är att se till att hoven belastas korrekt, för att minimera risken för felbelastningar.

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 073
Senast: snöflingor
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Oknytt
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka