Tätningslist till fönster?

MonteRose

Trådstartare
Det drar förskräckligt från vissa av mina fönsterspringor. Tänkte köpa tätningslist o sätta emellan men vilken sorts list ska jag köpa?

Finns ju en uppsjö olika sorter att välja mellan :confused:

Sv: Tätningslist till fönster?

Kolla först hur stor springa det är mellan båge och karm. Kan göras genom att lägga en bit häftmassa mellan och stänga. Så ser du hur tjock häftmassan blir sen när du tar loss den. Alla olika profiler som finns av tätningslister är i för att användas vid olika stora springor, det står på paketen. Sen finns det ju olika material också, de lister i EPDM-gummi som finns är bra, de håller formen och elasticitet över tid. Färg är ju bara en smaksak. Gå till butiken, kläm och känn och fråga personalen om det finns kunnig sådan...

Liknande trådar

Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
306
Senast: Happimess
·
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: Luzzan
·
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 999
Senast: Bufera
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
440
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30