Claraclara
Trådstartare
Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren) Vi röntgade 3 av 4 ben samt ryggen när vi ändå var på plats och då visade det sig att han är väldigt tät i ryggen. Det är inte så pass så att det är KS utan veterinären tror att detta kommit med att han varit överansträngd dels i hb men även i benen han i sin tur användt för att avlasta hb innan vi kunde med säkerhet säga att något var fel. Han var liksom inte halt, mer ”ofräsch.” Det var även från dag till dag också så det var svårt att sätta fingret på om något va fel eller det va t.ex muskulärt etc.
Till frågan; efter konvalescensen ska han ju sakta men säkert sättas igång, jag söker tips på övningar/ridsätt att ”räta ut” ryggen för honom. Jag förstår så långt som att man ska sträva efter en lång överlinje såklart, så det ska vi givetvis göra, men om där är någon som har fler tips så mottages det tacksamt.
Till frågan; efter konvalescensen ska han ju sakta men säkert sättas igång, jag söker tips på övningar/ridsätt att ”räta ut” ryggen för honom. Jag förstår så långt som att man ska sträva efter en lång överlinje såklart, så det ska vi givetvis göra, men om där är någon som har fler tips så mottages det tacksamt.