Tasstarget (bakben) eller bakdelskontroll i allmänhet

Nu du @Blueberry, här är lite av de varianter jag kör. Jag börjar med vanlig target träning på en assiett. Varför en assiett undrar ni då? Jo jag vill ha stark kontrast mot underlaget så hunden ska kunna känna av skillnaden och så gillar jag att jag kan höra träffarna :) Det svåra var att få henne att faktiskt trampa på föremålet, automatiskt undviker de att göra det när något är i vägen.
Sen kör jag en övning med att gå i ett skokartongslock och den har jag kämpat ett tag med innan hon fattade att det är alla 4 tassar i som ger belöningen, sen krymper man lådan steg för steg, jag har kört med 8-pack ägg, 6 pack ägg, cocktailtomatlåda och sen den lilla plastburken.

Att snurra på halvbollen var med rätt krångligt. Man får klicka på minsta rörelse på bakbenet och jag trodde vi inte kommit någon vart när det helt plötsligt fungerade.

Sen är det backa upp på olika saker och där är stå på händer mot en vägg slutmålet så jag ändrar lutning på brädan.

Jag har precis börjat med "stå på händer" och experten på det är inte hemma idag så Vips är rätt vinglig på det. Milla är helt stabil när hon står, Vips behöver bättre core-muskler :D

Duktig! :love:

Nu blir jag sugen på att börja träna bakbenskontroll med min klumphoffe :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka