Tårtkalas

landsbygdsbo

Trådstartare
Vilket pucko!!!
Förstöra ett fint bakverk på Åkesson.

Att hon sedan avslöjar sin egen totala brist på demokratiska värderingar är ytterligare en grund att låta bli.

Nu är han (Åkesson) i samma fina sällskap som Ringholm o Kungen:D:D

Sv: Tårtkalas

Jaså, aktivism mot fascism visar på ickedemokratiska värderingar?

anigif_enhanced-buzz-21303-1373600920-11.gif

Jag citerar Aftonbladets ledare:

En av grundbultarna i en demokrati är rätten att uttrycka sin åsikt, utan hot om våld eller repressalier.

Oavsett vad man tycker om Sd visar en människa som begår en sådan handling att den inte förstår begreppet demokrati. Och att hen tycker sig ha rätt att bestämma vilken åsikt som är okej att ha.

Åsikter bemöts med åsikter i ett demokratiskt samhälle, att gå in och förstöra och trakassera för de som inte tycker som en själv hör hemma i en diktatur. Sedan får var och en ha sina åsikter om Sd, och det visar man genom röstsedeln.

Jaså, aktivism mot fascism visar på ickedemokratiska värderingar?

Ja att med våld hindra någon att framföra sin egen åsikt, det är fascism eller kommunism, kärt barn har många namn
FAKTA
En person, marknadsför sin bok + att den personen är ledare för ett demokratiskt parti med representation i Sveriges parlament angrips, inte för böckernas skull utan för sina åsikter.

Är det demokrati?

Nej det är rent och skärt (rött) förakt för vårt demokratiska system.

Vill jag inte arbeta inom det regelverket, ja då är jag inte värd annat än förakt.

Och det är en principiell fråga. jag hade tagit samma ställning om angreppet riktats mot en V(pk);are, Moderat eller socialdemokrat

Senast ändrad:

Jag citerar Aftonbladets ledare:

En av grundbultarna i en demokrati är rätten att uttrycka sin åsikt, utan hot om våld eller repressalier.

Oavsett vad man tycker om Sd visar en människa som begår en sådan handling att den inte förstår begreppet demokrati. Och att hen tycker sig ha rätt att bestämma vilken åsikt som är okej att ha.

Åsikter bemöts med åsikter i ett demokratiskt samhälle, att gå in och förstöra och trakassera för de som inte tycker som en själv hör hemma i en diktatur. Sedan får var och en ha sina åsikter om Sd, och det visar man genom röstsedeln.

Den som inte känner historien är otroligt naiv om sin framtid.
Därför ger jag dig rätt. Ty genom att trakasera sina meningsmotståndare kom Hitler till makten, Kommunisterna försökte samma sak i Grekland o Italien.

Förlorar man respekten för andra människors rätt att ha en avvikande mening då förlorar man till slut respekten för sin egen mening.

Att trycka en tårta i ansiktet på någon är en piss i havet jämfört med att styra ett fascistiskt parti. Det första är harmlöst, det senare är ett oförlåtligt svek mot mänskligheten.

Att trycka en tårta i ansiktet på någon är en piss i havet jämfört med att styra ett fascistiskt parti. Det första är harmlöst, det senare är ett oförlåtligt svek mot mänskligheten.

Det märks att du inte vill eller kan förstå det demokratiska spelet.

För det första, ta reda på vad ett fascistiskt parti är, inte ett parti som kallas fascistiskt av sina antagonister utan verkligen vad det är.

För det andra, hur vill du bli behandlad för dina åsikter?
Att man respektfullt lyssnar på dem för att sedan , om det går vederlägga dem eller att man tar till våld för att du ska hålla käften?

Symtomatiskt är att vänsterfolk med förkärlek kallat sina antagonister för fascister. Allt från socialdemokrater till moderater har förärats med den anklagelsen.

Ekar sjuttiotal, så mögligt och unket.

På vilket vis är Åkesson fascist?

Och snacka inte historia ty då är alla i V Stalinister och ska tillsammans med fascisterna kastas ur riksdagen :sneaky:

Men visst att leda ett fascistiskt parti brukar ha konsekvenser se hur det gick för Il Duce Men i riksdagen sitter inga fascistiska partier.

Senast ändrad:

Säg det till Åkesson.

Den dagen jag känner respekt för fascism är den dagen jag har förlorat all respekt för demokrati.

vilka känner du respekt för.
Inget av de partierna i den svenska riksdagen kan anses vara fascister eller kommunister i dag.

Respekterar du inte folkets röst. Är det där skon klämmer?

Våld, eller hot om våld är ALDRIG en bra väg att gå. Oavsett vad man tycker om åsikterna som förs fram.

Om det hade varit syra istället för tårta, hade det varit lika ok då...

Våld, eller hot om våld är ALDRIG en bra väg att gå. Oavsett vad man tycker om åsikterna som förs fram.

Och att med våld angripa en folkvald representant är i praktiken ett angrepp på vårt demokratiska system.

Det är den gravallvarliga aspekten som de som leende applåderar tårt-kastaren inte inser.

Senast ändrad:

Säg det till Åkesson.

Den dagen jag känner respekt för fascism är den dagen jag har förlorat all respekt för demokrati.
Så du vill inte respektera dina medmänniskors åsikter i ett demokratiskt land där folket har röstat fram dom kandidater som dom tror på? Fy fan va dåligt. Alla har rätt till en åsikt utan att kränkas

Så du vill inte respektera dina medmänniskors åsikter i ett demokratiskt land där folket har röstat fram dom kandidater som dom tror på? Fy fan va dåligt. Alla har rätt till en åsikt utan att kränkas

Den eller de enda som tjänade på händelsen är ju sd;are. så kärringen sprang ju i praktiken Åkessons ärenden.
Partiet och Åkesson får ju en massa positiv press...för en gångs skull.:D

Om det hade varit syra istället för tårta, hade det varit lika ok då...
Haha vilken bisarr kommentar! Oklart om du menar allvar.

Jämför du syra med tårta inför människor som faktiskt fått syra i ansiktet också? Säger att Jimmie Åkesson minsann var med om liknande när han fick en tårta kastad på sig? Lite osmakligt är det.

När någon har födelsedag bjuder du på frätande syra istället för tårta då? För det är ju i princip samma sak.

Syra är knappast relevant i den här diskussionen, då hade den nog sett ganska annorlunda ut.

Haha vilken bisarr kommentar! Oklart om du menar allvar.

Jämför du syra med tårta inför människor som faktiskt fått syra i ansiktet också? Säger att Jimmie Åkesson minsann var med om liknande när han fick en tårta kastad på sig? Lite osmakligt är det.

När någon har födelsedag bjuder du på frätande syra istället för tårta då? För det är ju i princip samma sak.

Syra är knappast relevant i den här diskussionen, då hade den nog sett ganska annorlunda ut.

Ja jag bjuder på syra, i utspädd form till fest.(kolsyrad läsk, utspädd i alkohol)
Men skillnaden mellan att bjuda på fest och försöka hindra någon från att utöva sin grundlagsskyddade rättighet är så enorm att , tydligen inte alla klarar av att uppfatta det.

Agerandet hon(den tårtkastande kärringen) uppvisar är klart odemokratiskt.den som tar henne i försvar uppvisar klart odemokratiska värderingar oavsett vem som är tårtans måltavla.

Ja jag bjuder på syra, i utspädd form till fest.(kolsyrad läsk, utspädd i alkohol)
Men skillnaden mellan att bjuda på fest och försöka hindra någon från att utöva sin grundlagsskyddade rättighet är så enorm att , tydligen inte alla klarar av att uppfatta det.

Agerandet hon(den tårtkastande kärringen) uppvisar är klart odemokratiskt.den som tar henne i försvar uppvisar klart odemokratiska värderingar oavsett vem som är tårtans måltavla.
Och skillnaden mellan frätande syra och tårta är som sagt tydligen så enorm att inte alla klarar av att uppfatta den.

Jag kommenterade överhuvudtaget inte tårtkastarens agerande. Troligtvis får hon böter för ofredande.

Jaså, representerade tårtkastaren ett politiskt parti eller hittar du på nu? Källa?

Nej så vitt jag vet representerar hon inget parti. Men genom den mossiga terminologin, den att kalla meningsmotståndare för fascister mallar hon in sig någonstans på vänsterkanten. Rätta mig gärna om jag har fel;)

Och skillnaden mellan frätande syra och tårta är som sagt tydligen så enorm att inte alla klarar av att uppfatta den.

Jag kommenterade överhuvudtaget inte tårtkastarens agerande. Troligtvis får hon böter för ofredande.
Det har ju de tidigare tokstollarna fått så det lär hon få med.

Men den intressanta frågeställningen är ju, försvarar du hennes agerande eller fördömer du den:sneaky:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 685
Senast: Dopy
·
Övr. Katt Vi skaffade nyligen en supetmysig ocicatunge (han var 15 v när han kom, men hade fått hämtas från 13), och lite har jag spanat efter ev...
2
Svar
31
· Visningar
5 353
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har blivit erbjuden att låna ett varmblodssto som sällskap till hästen hemma. Skulle som det låter på nuvarande ägaren i princip få...
Svar
4
· Visningar
2 544
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama