Asa_S
Trådstartare
Skulle lasta för hemfärd på tävlingsplats och i högen som hästen lämnade fanns något som jag aldrig sett tidigare. Det låg slem på väldigt begränsade delar av skiten, men inte bara slem utan annat också, som "foster" eller "fågelungar fast utan skelett", alltså troligtvis blodblandat. Min första tanke var att det var mask, men det såg mer ut som slemtrådar, om det var mask var de isåfall döda och delvis "förruttnade". Dock tycket jag efter lite studium inte att det såg ut som mask utan mer som slemhinnor. Jag lastade in högen för vidare koll hemma, men tyvärr har hästen lyckats trycka mellanväggen åt sidan och massakrerat hela skithögen så det fanns inget kvar att se. Det mesta var ungefär samma färg som skiten men även partier som var röda/lila/blekablandade i "mitten" av det andra.
Hästen är sig inte olik, äter och dricker som vanligt men var på sin första tävling på 9 år om det har någon betydelse. Skiten i sig var normal, inte lösare än vanligt utan bollar.
Har någon sett något liknande? Det är ju helg och hästen ser inte ut att lida så jag tänker inte ringa vet förrän på måndag - om inte någon här har en fullständigt naturlig förklaring på detta?
Hästen är sig inte olik, äter och dricker som vanligt men var på sin första tävling på 9 år om det har någon betydelse. Skiten i sig var normal, inte lösare än vanligt utan bollar.
Har någon sett något liknande? Det är ju helg och hästen ser inte ut att lida så jag tänker inte ringa vet förrän på måndag - om inte någon här har en fullständigt naturlig förklaring på detta?