Tar det aldrig slut?

R8n

Trådstartare
Nu har ju Måns varit härifrån i ca 6 veckor, ja nu kommer nästa 2 katter som behöver hjälp:crazy:

De bor här i våran ingång och är en liten tjej på drygt 1 år och en kille på 3 år. Sessan och Tyson. Hon som har dem har bott här i ett ½ år och skött katterna ganska bra, men nu magrar katterna som bara den. Man kan nästen från dag till dag se att katterna blir smalare. Lillkattan mäter väl inte mer än 10-15 cm runt magen och ser ut som ett benrangel, t.o.m. värre än Måns såg ut:crazy:

Inte tar hon in katterna heller, det brukar jag få göra när jag går min sista runda med hunden på kvällen. Ikväll så var jag upp och ringde på åt Tyson, tittade ut genom fönstret 3 minuter senare efter lillkissen och vem ser jag om inte Tyson?

Då har kärringj*vln släppt ut katten så nu sitter han neranför våran balkong och väntar på mat :( matade inte vi katterna så tynade de väl bort:cry:

Som om det inte vore nog med detta så tror vi att lillkissen löper nu:eek: och vi har åtminstone en okastrerad hankatt som går här, så vad händer om hon får unger? klarar hon ens av att ha dem i magen, och få ut dem?

Snälla Gud, se till oss som vill slippa se dessa katters lidande längre:cry:

Sv: Tar det aldrig slut?

Kanske mask?
Jag är glad över att jag bor som jag gör och aldrig ser katter (jo en ser jag med jämna mellanrum, men hon är välmående som tur är) som far illa, jag hade blivit galen.

Hon har sagt att hon har maskat av dem, men det vet vi inte om hon har.
Vi ser henne heller aldrig köpa varken kattmat eller sand:crazy:

Hela min familj är ju djurvänner så alla lider otroligt mycket av att se alla katter fara illa.

Ja det är hemskt! Med alla vädjande blickar:crazy: Man vill ju ta hem alla sötnosarna och inte bara en eller två...

Jag kan ju inte ta hem nån, min högt älskade ragata Yoga är väldigt bestämd på den punkten.

Men jag håller med, där sitter dom för att nån "underbar" människa tröttnade och inte ville ha nån katt längre. Förhoppningsvis tänker inte katter så, men det är bar svårt att inte förmänskliga i sådana lägen.

Inte vi heller, har ju två kissar och en massa andra djur, men kompisen tog hem en liten kattflicka för 3 veckor sedan och då var jag med.

Ja, det känns ju verkligen hemskt, tänk om katterna verkligen förstår att de "inte duger längre" den tanken är ju bara för hemsk:crazy:

Usch ja. Jag är SÅ emot förmänskligande av djur öht, men i sånna lägen kan inte ens jag låta bli.
Sen är det lite jobbigt att tänka på sina egna som är bortskämda till max med allt.

Tycker du gjorde ett kanonjobb med Måns iaf!

:cry: Vad är det med människor?

Anmäl henne till någon djurskyddsinspektör kanske? Så kanske de kan omplacera kissarna eller ta dem till ett katthem?

Liknande trådar

Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 780
Senast: Krålus
·
Katthälsa Sedan vi flyttade till gården för två år sedan har vi haft en vildkatt som strukit omkring och ätit mat som jag lägger till...
Svar
3
· Visningar
7 263
Senast: Reykur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama