S

.Sandra.

Hej,

Idag när jag var ute och red min galna (:p) häst så tappade han en sko. Jag märket ingenting förren jag klev av och tittade igenom benen.
Jag ska rida för instruktör imorgon, men jag måste skuta upp det, eller hur?
Min kompis ska prata med hovslagaren och höra av sig snart.
Men jag har sett framemot den här träningen sedan i maj och hon kan inte ta igen förren efter sommaren.
Men jag kan ju inte rida för det kan väll finnas risk att han får hälta eller nått?
Ja, ja, jag ska ju inte rida men jag blev bara så himmla ledsen... :cry:

Sv: Tappsko

Det beror väl lite på hästen och om det är en fram eller baksko dessutom. själv skulle jag inte rida med tappsko oavsett, då min häst är väldigt känslig, men om du har en häst som inte reagerar så mycket på att förlora en sko (du märkte ju tex inget när du red) och om det är en BAK sko, och om underlaget du ska träna på är bra, dvs ganska mjukt, så visst kan du väl rida ett pass tycker jag, om vi betänker de omständigheter du beskriver, dvs att det är en viktig träning osv.... tycker iallafall jag....

.Sandra. skrev:
Ajdå.. Det var nämligen på höger fram... :crazy:

Hur länge sen var det hästen blev skodd? Har detgått över fyra veckor skulle jag dra av den andra skon och rida endå. Men inte rida med bara en skoborta, det är helt galet.

tycker att du ska prova, funkar det (vilket jag tror då du beskriver...) så funkar det, annars får du väl skjuta upp det om hästen börjar ömma...

17 vilken otur du hade... det finns säkert folk som skulle rida med en framsko av, men jag skulle inte göra det. har du ingen i trakten som vet hur man slår på en sko åt dig - om du har ngn gammal sko kvar från förra skoningen och det finns ngn kunnig...? (försöker komma på lösning desperat, tycker synd om dig :cry:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 473
Senast: mackan
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 794
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama