Sv: Tappsko
Min bruk nordis Varga tappade ena bakskon här för 2 veckor sen och den andra bak va jätte glapp så vi tog av den oxå så hon va helt barfota bak och hovslagaren kunde inte komma förrens veckan efter eller rättare sakt på måndan och hon tappade sina skor på torsdan innan så hon gick så hela helgen.
Visst hon hade problem att gå till hagen de två första dagarna och då va det som mest isigt oxå men hon gick bättre och bättre ju närmre måndan vi kom.
Visst hon vart väldigt stel bak då hon spänt sig hela helgen men lite massage och träning gjorde susen och hon mår toppen nu precis som hon gjorde innan hon tappade skon.
Så jag förstår inte er som låter hästen stå inne bara för att den tappat en doja.
Hästen stödjer upp sig själv och kommer på hur den ska gå på isen.
Ute i hagen så går dom inte specielt mkt ändå i alla fall inte våra hästar.Visst är det jobbigt för hästen att gå på isen men men hur känner du dig själv att gå på isen...du grejar det eller hur
Jag skulle aldrig låta min 800 kg tunga häst stå inne bara för att hon tappat en sko.Hon skulle gå ut själv oavsett om boxdörren va öppen eller ej.Hon skulle bara gå rekt igenom den
men det är min nordis det hon går igenom allt för att få komma ut och komma ut med sin kompis Cherie.
Ett tips bara är att inte gå allt för nära sin häst om den tappat en sko då den halkar och kan halka på dig och det är inte skönt.
Varga gjorde nämligen det men jag kunde inte få henne att gå iväg ifrån mig heller då hon sökte stöd ifrån mig men men
Det är vad jag tycker i alla fall!!!
Kjamenpå er///Tina