saraaandersson

Trådstartare
Hur länge kan en häst gå med tappsko?

Min häst tappade en sko här i veckan, min tränare slog på en tappsko (jag själv vet ungefär hur man gör, men hon är mycket duktigare och erbjöd sig att slå på en).. men hur länge kan jag rida med tappsko? hästen skoddes för bara ca 2-3 veckor sen. Kan han ha den i ca 2 veckor till?

Sv: Tappsko

Om din tränare slog på en sko så har ju inte hästen någon tappsko längre. Sitter skon som den ska så kan den sitta skoperioden ut, gör den inte det så ta ut hovslagaren så fort det går.

okej, tack :) Ja den sitter på, men det ser inte lika snyggt ut som de andra, men funkar antagligen då hela skoperioden.

okej, tack :) Ja den sitter på, men det ser inte lika snyggt ut som de andra, men funkar antagligen då hela skoperioden.

Vad väljer man mellan pest och kolera?? Det viktiga är väl att hoven fått ett slitskydd så du kan fortsätta rida utan att hästen sliter bärranden i botten och blir "naturligt" ömfotad.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
553
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 125
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka