Tappat vikt- lucern?

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Min häst går på bete nu och har gjort sen 1 juni men nu under olika omständigheter så har han tappat lite i vikt och tänkte då att jag skulle ge honom lite tillskott förutom betet då så han tar sig lite igen.

Kompisen har Lucernpellets (kvarnbyfoders) som jag fick och jag har provat ge honom det men det var inte alls populärt, tar 3-4 tuggor sen vill han inte ha något mer.

Frågan är nu finns det något annat ni rekomenderar som jag kan ge honom?

Somsagt han är inget benrangel utan man ser bara att han har tappat lite antagligen pga deprition. (hans bästa kompis blev sjuk och fick gå i en annan hage så min häst blev lite ledsen att inte gå med kompisen, men nu går dom ihop igen och är jätteglada)

På vintern så äter han Lucern hackad strå men det får han utblandat med betfor och musli och är väll egentligen inte så glad i det heller men han håller sig fin av det.

Så finns det något annat liknade lucern eller någon annan lucern som är smakligare som ni kan rekomendera?

Tack för svar!

:bump:

Sv: Tappat vikt- lucern?

Du skulle kanske kunna prova att köpa in hackat strå istället för pellets? Många upplever att hästarna tkr det är mer smakligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 278
Senast: Anna-Bella
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 912
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan... 2
Svar
35
· Visningar
6 292
Foder & Strö Finns det något kraftfoder som är mer lättsmält än annat? Min gammla ponny 30+ faller ur under våren när han fäller trotts att han får...
Svar
11
· Visningar
1 710
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka