Tappat muskler? !!

I

Issa

jag har en "foderhäst" på en ridskola. Häromdan när jag skulle rida stod och borstade, kommenterade en person : "men gu jag kände inte igen hästen, vad han ha tappat muskler över ryggen" Jag har själv inte tänkt på det eftersom jag ser hästen varje dag. Hon som betämmer vad alla hästar ska ha för mat har ökat hans foderstat rejält nu för att hon tyckte han är "mager"...Han får äta hösilage mellan kl.7-14 i hagen varje dag. Sedan äter han 2 kg hö inne 1 ½ kg havre, ½kg korn, 1kg betfor, vitaminer, samt ½kg groov. På hans sista mål, på kvällen vid 20-tiden, äter han 4 kg hö, 1 ½ kg havre 1 kg korn.... Till saken hör att han inte går speciellt många lektioner, det är mån-fre och max tre lektioner / dag! :confused: Nån som vet vad det kan bero på ????!!
 
kan det bero på att han får för mkt krafft-foder , alltså för mkt protein??! :confused:
 
Knappast för mycket protein. Men kanske man borde se över hur hästen mår och hur utrustningen ligger.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: Andersson
·
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 638
Senast: lovehorses
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 266
Senast: Bobloblaw
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 841
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Provridning
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka
Upp