Tappar päls på svansen?

Grazing

Trådstartare
Någon som kan ha en aning om varför hunden tappar pälsen på en lokal del av svansen? Vad berodde det på isåfall i ert fall och vad gjorde ni åt det? I övrigt så har hunden fin päls, kliar sig inte osv.

Någon som kan ha en aning om varför hunden tappar pälsen på en lokal del av svansen? Vad berodde det på isåfall i ert fall och vad gjorde ni åt det? I övrigt så har hunden fin päls, kliar sig inte osv.

Är det vid violkörtlarna? Det är vanligt att whippetar tappar hår där lokalt och det brukar betraktas som hormonellt. Men jag vet inte om det är vanligt förekommande på andra hundraser.

Är det vid violkörtlarna? Det är vanligt att whippetar tappar hår där lokalt och det brukar betraktas som hormonellt. Men jag vet inte om det är vanligt förekommande på andra hundraser.
Detta är precis mitt på ovansidan av svansen, i mitten så att säga. Vart sitter violkörtlarna någonstans? Gör man något speciellt med det eller är det något som fixar sej självt eller är det dags att ta kontakt med veterinär kanske? Det är inga sår eller svullnader vad jag kan se.

Den sitter precis som du beskriver.
Det är ganska vanligt att hundar tappar hår där, framförallt äldre hundar,
Kan vara hormonellt, alder, eller I visa fall tumor som orsakar detta.
Är ej rasspecifikt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 399
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar