Tappar päls på svansen?

Grazing

Trådstartare
Någon som kan ha en aning om varför hunden tappar pälsen på en lokal del av svansen? Vad berodde det på isåfall i ert fall och vad gjorde ni åt det? I övrigt så har hunden fin päls, kliar sig inte osv.

Någon som kan ha en aning om varför hunden tappar pälsen på en lokal del av svansen? Vad berodde det på isåfall i ert fall och vad gjorde ni åt det? I övrigt så har hunden fin päls, kliar sig inte osv.

Är det vid violkörtlarna? Det är vanligt att whippetar tappar hår där lokalt och det brukar betraktas som hormonellt. Men jag vet inte om det är vanligt förekommande på andra hundraser.

Är det vid violkörtlarna? Det är vanligt att whippetar tappar hår där lokalt och det brukar betraktas som hormonellt. Men jag vet inte om det är vanligt förekommande på andra hundraser.
Detta är precis mitt på ovansidan av svansen, i mitten så att säga. Vart sitter violkörtlarna någonstans? Gör man något speciellt med det eller är det något som fixar sej självt eller är det dags att ta kontakt med veterinär kanske? Det är inga sår eller svullnader vad jag kan se.

Den sitter precis som du beskriver.
Det är ganska vanligt att hundar tappar hår där, framförallt äldre hundar,
Kan vara hormonellt, alder, eller I visa fall tumor som orsakar detta.
Är ej rasspecifikt.

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 583
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 113
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka