Tappar päls på bakbenen

R

randigstrumpa

Jag har en katthona som är ca 6 månader. För några dagar sedan märkte jag att hon börjat se lite raggig ut på bakbenen. Hon tappar päls, men bara på insidan av bakbenen. Nu undrar jag om det kan vara ett tecken på att hon börjar bli könsmogen? (Hon visar även andra tecken på det.)

Jag vet inte vad det annars kan vara!

Jag har även en till katt som inte tappat någon päls. Och båda katterna blev alldeles nyss behandlade mot öronskabb med spot-on så jag borde kunna utesluta parasiter. Båda katterna är innekatter och jag har inte bytt mat eller någonting den senaste tiden.

Någon som har någon tanke om vad det kan vara?
 
Sv: Tappar päls på bakbenen

Det kan vara ett tecken på att katten tvättar sig för mycket där, min mammas katt som har foderallergi hade/har liknande symtom eftersom hon tvättar sig extra mycket där det kliar. Hon har även problem med bukspottskörteln vilket gjorde att tvättandet intensifierades.
Kan ev. vara känslighet för kattsanden också om den är parfymerad.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: mackan
·
Katthälsa Hej! Var bortrest 2,5 vecka och min cornish-rex-hona var bortlämnad till ett par som hon varit hos ett par gånger. Hon var där utan sin...
Svar
1
· Visningar
2 098
Senast: Sol
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 462
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Vi misstänker att 5-månadersvalpen har någon foderallergi. Från uppfödaren fick han Doggy, då var han jättemjällig och när vi pratade...
2
Svar
25
· Visningar
3 662
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp