Tappar ofta skorna

8

89madde89

Min häst tappar ofta skorna. Jag har haft en riktig hovslagare,men hon tappar ändå. Sitter som längst kvar i ca 4 veckor.. Och dom ska ju sitta kvar i 7-8 veckor som mest .. Alltid tappar hon 1 sko,så måste hon skos om igen .. det är så jobbigt ..

Sv: Tappar ofta skorna

Vad menar du med "en riktig hovslagare"? Även "en riktig hovslagare" kan vara mindre duktig... Mitt tips är att byta hovslagare.

Det beror oftast på "dålig hovslagare", vi har också haft det så ett par gånger, men har då bytat hovslagare. Har nu inga problem alls. Men kolla så att hästen inte har dåliga hovar så att det är pga sprickor och dyligt som gör att dom lossnar.;)

Är det alltid samma sko? Vad säger din hovis? Är det inte så att om man skor trångt så är risken mindre för tappsko?

Undrar hur mkt hovkvaliteten påverkar i sånt?

ja, tappsko är inte kul hursom, hoppas hovis kan hjälpa dig med svar eller nån annan som kan! :idea:

varför ha hovslagare när det fins barfotagång . året om även vinter tid . det är superbra .:confused: :love: :p

:idea: byt hovis, lär dig slå på tappskor själv det e superskönt att kunna det vill jag lova..:love:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: tara
·
Samhälle Här tömmer dom komposten varannan vecka, och brännbart var fjärde vecka. Det har alltid varit full tunna efter fyra veckor, men det har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 183
Senast: Magnum
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar