Pållen har små hårda krustor på benen, och när man petar lite på dem trillar de av med en tuss hår. De sitter löst, är som en fet fästing i storlek ungefär.. Vad kan det bero på? Först trodde jag det berodde på att han strök sig lite lätt när han brallade runt i hagen, då det började när han fick stor beteshage och roligare kompis (läs: en som man kan busa med). Hans förra ägare, har bara haft honom ett par månader, har sagt att han brukar få lite småsår på benen så jag tänkte inte mer på det.
Men nu börjar det bli lite tunt med hår på vissa ställen, och det är ju inga blodskorpor som trillar bort.
Vad ska man göra? Känner mig lite lost.. kan han ha brist på nånting? Han går på mycket bete, och får mineraler för betesgående samt lite korn & betfor & vitlök.
Tacksam om nån kunde komma med nån idé!!
Men nu börjar det bli lite tunt med hår på vissa ställen, och det är ju inga blodskorpor som trillar bort.
Vad ska man göra? Känner mig lite lost.. kan han ha brist på nånting? Han går på mycket bete, och får mineraler för betesgående samt lite korn & betfor & vitlök.
Tacksam om nån kunde komma med nån idé!!