Tappade en tand

aiquen

Trådstartare
Måns lekte så våldsamt med ett snöre nyss att han tappade en liten tand från främre delen av munnen. :crazy: Det blöder lite (inne i munnen precis där tanden satt) och han slickar sig om munnen, annars verkar han oberörd.

Ska jag göra något speciellt nu? Växer tanden ut igen?

Edit: Eller kan det förresten ha varit en mjölktand? Har katter sådana? :o

Sv: Tappade en tand

du inte göra nog inte göra nånting.
Min katt har tappat 4 tänder där framme. troligen har hon tappat tänderna när hon ätit råttor/fåglar. men hon klarar sig utan dom.:angel:

Hur gammal är han? kan ju vara så att han tappa en mjölktand. om det inte är det så växer den inte ut igen.

Senast ändrad:
Sv: Tappade en tand

Puh! Det var skönt att höra. Jag blev lite orolig där ett tag. Tack för svaret!

Liknande trådar

Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 597
Senast: Safir
·
Katthälsa (Långt inlägg) Hej! Jag har en hankatt (okastrerad, ska kastreras imorgon) som är ca 9 månader. Han ska alltid vara med överallt och...
Svar
6
· Visningar
2 430
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 356
Senast: pumah
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 112
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar