Tappad tand

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nowis

I natt tappade min dotter sin första tand. :bump: Gissa om ungen var stolt som en tupp, o ganska lättad oxå, hon har varit lite orolig för att det skulle göra ont. En stolt o glad mamma fick höra att nu är hon ju jättestor, precis som barna i "storgruppen" på dagis! :love:
 
Sv: Tappad tand

4 år o 10mån, hon frågade mig strax innan jul hur gammal man var när man fick lösa tänder, o jag som inte har sådär jättestor koll på det sa 5år (eftersom en kompis son på 5 hade lösa tänder) o när hon för ca 1 månad sen upptäckte den lösa tanden var det en underbar reaktion, -MEN MAMMA! ÄR JAG 5 ÅR?!? Hon verkade tro att vi missat hennes födelsedag!:rofl:
 
Sv: Tappad tand

:bump: OOhh..min dotter på 5 år o 7 mån kom i går o sa samma sak..

-Mamma,mamma jag har en lös tand..får jag en egen mugg att lägga den i se´n ??? (hennes äldre syskon har varsin egen liten ask)

Jag blev så där varm inombords, tänk att nu börjar min "lilla" efterrätt också bli stor..:o

Nu har hon tjatat om att vi måste ta kort på den medans den fortfarande sitter fast i munnen..:rofl:
Hon är riktigt stolt..fast hon vaknade tidigt för hon är orolig att hon ska svälja den när hon sover..
Undrar om hon kommer tycka att det är lika kul när dom övre trillar ut o hon inte kan vissla längre..:rofl:
 
Sv: Tappad tand

Dom är verkligen underbara! Det är så mysigt att få ta del av deras tankar o utveckling:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 530
Senast: Modest
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 744
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 805
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 038
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp