Tapetval. Velig som få..

Diabetikern

Trådstartare
Hjälp. Har börjat kika på tapeter. Då målning kommer bli svårt måste det bli tapeter. Jaghar en vägg i hallen som man möts av direkt vi ingång. inte stor samt sovrummet att tapetsera.

Jag är ute eftre (tror jag i alla fall) något lantligt mönstrat med blommor/fåglar i hallen och något enkelt i sovrummet med inte för mycket färg. Golvet i hallen kommer vara mörkbrunt och golvet i sovrummet kommer vara vitt.

Jag har dessutom hjärnsläpp gällande vart jag hittar tapeter. Vill ju inte att de kostar skjortan. Kikat lite på rusta och försökt surfa lite på nätet. Var kan jag hitta tapeter?

Just nu ångrar jag husköp med tillhörande renovering...

Tapeter finns på närmaste färghandel. Olika butikskedjor har olika tapetmärken.
Köp inte rustas. Du kommer att få spel på dåliga billiga tapeter som töjer sig och bucklar. Många svordomar blir det.....

Jag tillbringade fler timmar än jag vill tänka på för att vandra runt i färghandlar och titta i tapetböcker.... Men så blev jag nöjd till slut. :)

Boråstapeter och Duro tapeter har många fina lantliga och enkla mönster. Finns hos samtliga Colorama-butiker och i de flesta färghandlar. Inte alls särskilt dyra, men väldigt bra svensk kvalitet

Tapeter finns på närmaste färghandel. Olika butikskedjor har olika tapetmärken.
Köp inte rustas. Du kommer att få spel på dåliga billiga tapeter som töjer sig och bucklar. Många svordomar blir det.....

Jag tillbringade fler timmar än jag vill tänka på för att vandra runt i färghandlar och titta i tapetböcker.... Men så blev jag nöjd till slut. :)
Rustas tapeter är faktiskt riktigt bra numera om man inte väljer 49kr alt.Jag har flera av deras non wowen tapeter i dom senaste 2 husen ,dom är super och kostar inte 500kr rullen. :idea:

Och dom har precis vad @Diabetikern efterfrågade för sin hall, tyvärr var mina rum slut när den tapeten kom.

Jag har satt upp denna tapeten tillsammans med bröstpanel i köket som vi snart renoverat färdigt. Det kan kanske vara något för din hall? Den var enkel att sätta upp.

Jag har satt upp denna tapeten tillsammans med bröstpanel i köket som vi snart renoverat färdigt. Det kan kanske vara något för din hall? Den var enkel att sätta upp.

Får tyvärr inte upp bilden. :(

Tack alla för svar. Letar som en tok. Hittade en härlig tapet på tapetshopen men hallå 800kr för en rulle. No way!

Tack! @Skyggni tyckte den vart fin men skulle vilja ha lite mer färg. Har enbart en liten vägg precis när man kommer in och den jag tittade på från början som jag föll för (men vägrar köpa pga av priset) är denna:
98123.jpg

Så något liknande i färg och mönster. Nu vet jag ju iallaflal vad jag letar efter i hallen nu ska resterande rum letas efter... :D

Om du inte hittat till wallpaperdirect.com än så rekommenderar jag att kolla där. Det är visserligen några år sedan jag shoppade tapeter men det funkade super och var bra mycket billigare än svenska återförsäljare. De har en superbra sökfunktion där man kan söka på färg, mönster och pris.

T.ex. den här liknar den du visade och kostar 133 kr per rulle http://www.wallpaperdirect.com/products/arthouse/charmed/127437

Jag tog med foto på det jag gillade och så visade personalen vid färghandeln utifrån det upp passliga tapeter för mig. Gick supersmidigt och smärtfritt att välja tapeter på det viset :)

Till tonårssonens rum visade jag foto på en gardin han gillade och fick jättebra tapeter till hans rum utifrån det och han blev störtnöjd. Till mitt sovrum visade jag foto på befintliga tapeten som jag gillade men som var nött och sliten och därför behövde förnyas. Blev riktigt bra.

Liknande trådar

Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 888
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka