Tapetsör?

Hermelin

Trådstartare
Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor.

Jag behöver ha tag på en tapetsör för att klä om en fåtölj. Är det någon som har använt en tapetsör som ni kan rekommendera? Jag har sett flera i området men det handlar trots allt om så mycket pengar att det måste bli bra. Gärna i göteborgsområdet men det är klart att fåtöljen går att köra en bit. Resultat trumfar pris.
 
Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor.

Jag behöver ha tag på en tapetsör för att klä om en fåtölj. Är det någon som har använt en tapetsör som ni kan rekommendera? Jag har sett flera i området men det handlar trots allt om så mycket pengar att det måste bli bra. Gärna i göteborgsområdet men det är klart att fåtöljen går att köra en bit. Resultat trumfar pris.
Det heter tapetserare.:)
Se till att personen är utbildad och med i deras organisation.
https://www.tapetserarmastare.se/vara-yrken/mobeltapetserare

Det ger lite trygghet i att arbetet blir vettigt utfört. Det finns tyvärr en del "självlärda" som inte gör vettigt jobb.
 
Ok! Tapetserare.

Ja, det var just för att det finns en del klåpare som jag ställde frågan. Kanske har någon använt en tapetserare de varit nöjda med.
Tror du har en första garanti om de är med i sin organisation. De håller fortbildningar och träffar.
Tror du har minimal risk att råka ut för en klåpare om du anlitar en med utbildning och medlemsskap. :)

(en av mina bästa vänner är mästare, så jag har lite inblick i deras verksamhet)
 
Tror du har en första garanti om de är med i sin organisation. De håller fortbildningar och träffar.
Tror du har minimal risk att råka ut för en klåpare om du anlitar en med utbildning och medlemsskap. :)

(en av mina bästa vänner är mästare, så jag har lite inblick i deras verksamhet)
Så du tror att om man väljer en som är medlem så är det en garanti för kvalitet?
 
Så du tror att om man väljer en som är medlem så är det en garanti för kvalitet?
Ja. På det sätt som alla utbildade och licensierade hantverkare gör ett bättre jobb än gör-det-själva:re.

Det är ett yrke. Kräver kunskap och skicklighet.
Annars kan du lika gärna göra det själv.

(jag har sett rena "lik" förvanlas till skönheter. För det är på hennes verkstad jag har chans att träffa henne :) )
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 584
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 761
Senast: alazzi
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: Lii
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 760
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp