Tapetsera byrå

Nixehen

Trådstartare
Snabb fråga - Om man vill tapetsera en byrå (lådfronter) vilket lim ska man då använda för bäst resultat?
Jag spanade på spraylim men det var ju snordyrt! :eek:

Sv: Tapetsera byrå

Jag använde det som fanns hemma - helt vanligt tapetklister, som jag använt till easy-up-tapter. Det fäste hur bra som helst och blev jättebra. Nu hade jag en ganska otacksam tapet så några små bubblor blev det ändå, men är man noga att pressa ut alla bubblor blir det nog bra ändå. Jag var kanske lite för ivrig :angel:

Hmm.. vad var det för yta på din byrå? Min har en glatt, plastig fanér.. :crazy:

IKEA:s svarta Hemnes, också någon slags fanér. Jag ruggade upp ytan lite med sandpapper först.

22_1_12_1.jpg

Fråga i färgaffären annars, vad som passar bäst. Det finns kanske något som är bättre lämpat :)

Spraylim finns på fintema för småpengar, annars kan du komma å hälsa på å få med dig en flaska härifrån ;)

Ah såklart! Fintema hade jag inte en tanke på! *kollar direkt* Haha, jo det vore ju trevligt - men det om något blir en dyr flaska spraylim! ;)

Haha men annars så om du kommer över med en flaska så bjuder jag på muffins? :idea: ;)

Mer OT så blir det nog en svängt till porslin-& leksakstema här i veckan och en sväng till Rusta i samma veva och köp en någon snygg tapet. :banana:

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
573
Senast: pepp
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
445
Senast: Jahopp
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar